20. juni 2008

Kosebukse


Jeg har lenge beundret alle de som har sydd bukser med ribb eller mudd. De ser så gode og praktiske ut, men akk en terskel å komme over for en som aldri har prøvd seg på slikt før. Jeg brukte buksemønsteret i "Blødt børnetøj" - noe jeg har brukt tidligere også, men denne gangen synes jeg den ble veldig stor i størrelsen. Det er i alle fall god plass til bleien!


Ribben kunne nok vært noe strammere i livet, men til å være første forsøk, så er jeg tilfreds. Ribben er fra Stoff og Stil, og andestoffet er flanell fra Fabrick Shack Store. Jeg har kjøpt masse fint tøy fra denne butikken, og det kommer flere plagg ettter hvert! De hadde god service og rask levering, så de kan anbefales.

3 kommentarer:

Lille Persille sa...

For et utrolig stilig stoff! Jeg synes den satt som et skudd jeg, det er jo nettopp det at det er ribber som gjør at den vil vokse med barnet, selv om den til å begynne med er litt stor. Den minner meg veldig om de første buksene vi brukte på våre for tidligfødte barn, str 44 cm. Der var mageribben veldig lang, men kunne brette den ned en gang, så ble den "vanlig". Ahh...husker hvor stolt jeg var...

Kort og Søm sa...

For et stoff!! Håper de har mer igjen :o)
Skal jammen titte innom den nettbutikken, kanskje de har mye annet fint også.
Buksen var fin den, gjør ikke noe om den er litt stor :o)

Jes sa...

Vilka härliga byxor! Tyget är så sött )