5. mars 2008

Stolpute


Lillegutt bruker min gamle barnestol fra det glade 70-tallet. Men han trengte en pute å sitte på, og da måtte jeg jo lage noe som matchet rødfargen på stolen. Det ble et billig stoff fra Jysk som hadde litt retro-følelse, kantet med røde skråbånd. Prosjektet har tatt litt tid, for det viste seg at jeg trengte ekstra brede skråbånd for å få kantet rundt to lag med stoff og platevatt. Da jeg endelig kom over en butikk som hadde brede nok skråbånd, viste det seg at de hadde akkurat for lite og måtte bestille mer. Ja, ja. Ting tar tid.... Så skulle jeg montere borrelås på puten slik at den kan festes rundt kanten på stolen. Jeg hadde ikke annet enn slik med lim på baksiden. Men det satt jo ikke godt nok fast, så jeg skulle forsterke det med en søm. Men da smittet selvfølgelig limen over på symaskinnålen og tråden hengte seg opp...... Sukk..... Så jeg tror ikke jeg skal prøve det igjen, nei :) Mønsteret er fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer: