12. november 2009

Barnsligheter

Jeg er en barnslig sjel. Det vet de som kjenner meg. Dette får blant annet utløp i mine kreative sysler. Denne gangen er det blitt en Pippikjole. Jeg har brukt mønsteret "Pigeon..." i Ottobre 5/2009. Jeg likte snittet på kjolen fordi den skjuler der den skal (les: magen), men den ble faktisk litt vel vid i overkroppen så jeg lagde to innsnitt ved brystet. Sømbysten min er nok en størrelse mindre enn det jeg er nå, så jeg fyller nok mer ut i "real life".

Kjolen er egentlig en testkjole på mønstert, for planene er å sy en annen kjole i samme mønster senere. Jeg hadde bestilt grønn velour fra Stoff og Stil, men ble litt skuffet både over kvaliteten og fargen. Den var litt mer skrikende grønn enn tenkt. Men jeg fant ut at jeg kunne kombinere den med stripete jersey fra samme butikk i gult og turkis. Og da ropte Pippi fra hyllen at hun og ville være med på morroa!


Jeg lagde en hette med spiss som ikke stod i mønsteret og ermene delte jeg i to slik at de fikk den stripete jerseyen nederst slik at den matchet foret i hetten. Jeg kantet halsutringingen med samme stoff, men siden jerseyen var såpass "slapp" ble det ikke helt pent, så jeg skjulte skjønnhetsfeilene med to røde hjerteknapper i overgangen til hetten.



Og, ja. Den var ok som testkjole. Så får vi se om det blir en oppfølger eller to...:)




6 kommentarer:

sigrid sa...

Ojojoj for en produktivitet!!
Herlig at du er på nett igjen- nydelige plagg både til deg og lillebror!

Annabell sa...

Nok en nydelig kjole ser jeg. Så flink du er :)

Cathrine sa...

Hei!! Lenge siden jeg har vært innpå nå :(
Så morsomme kjoler du har sydd i det siste!! Ser at kjolen fra sytreffet er ferdig, den blei kjempefin :) Og selfølgelig de andre herlige fargerike!!!

Gryda sa...

Så mange fine ting du lager for tiden!

Nusse sa...

så vacker turkosgrön färg!

Elins systue sa...

Nydelig kjole. Du er jammen flink