22. april 2009

Skjørtedilla

Jeg har fått dilla på å sy skjørt. Jeg fant et mønster i et gammelt Alt om Håndarbeide som jeg modifiserte litt, og har blant annet brukt ribb i stedet for linning. Det gjør det mulig å bruke skjørtet både under graviditet og etterpå. Det er bare å brette ribben litt ned. Selve skjørtene er skråklippet og kantet med skråbånd, noe som gir en liten vipp nederst i kanten.


Det første skjørtet er sydd av et kraftig stoff fra Åhlens som jeg har hatt liggende en god stund, kantet med røde skråbånd nederst og rød ribb fra Stoff og Stil øverst.



Det neste skjørtet er også et kraftig stoff fra Åhlens, kantet med grønt skråbånd og svart ribb øverst. Her er ribben brettet ut på sidebildet slik at man ser at den kan dekke en stor mage :)






Det hittil siste skjørtet er laget av et kraftig oransje stoff fra Ikea, kantet med svart skråbånd og svart ribb. Ideen til å bruke dette stoffet til skjørt fikk jeg fra Nina syr.




Jeg har allerede klippet opp et par skjørt til, men de må vente litt for jeg venter på ny forsyning av ribb :)

7 kommentarer:

Fit mum sa...

For noen NYDELIGE skjørt. Digger tekstil-valgene dine, og synes fasongen var knall!!!

Heilt spesiell sa...

Perfekte stoffer til disse skjørtene!Superflotte!

SiriR sa...

For noen fine skjørt! Stilig fasong og kjempestilige stoff.

od Andulky sa...

Hjälp vad snygga!!

Kort og Søm sa...

Så mye fint du har sydd!

Sigrid sa...

Oj nå var det lenge siden jeg hadde vært her ser jeg! Så mye fantastisk du syr!! Har du lyst å sy og selge? Jeg har veldig lyst å kjøpe et sånt skjørt :-)

Kristoffa sa...

Herlige stoffer og fin fasong på disse skjørtene! Er disse sydd etter mønster? Jeg har både stoff og ribb liggende klart til å sy meg skjørt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klippe det enda.