14. mars 2009

Tunika

Jeg har prøvd meg på en mamma-tunika med mønster fra siste Alt om Håndarbeide, men har forandret litt på det. Selv om jeg gikk ut i fra de oppgitte målene, ble den noe trang oventil og ganske stor over magen. Så for å unngå at den ser ut som et telt, har jeg laget knytebånd til å knyte på ryggen. Jeg droppet også mansjettene som skulle syes på ermene, for jeg må ha litt "luft" rundt armene.



Stoffet er fra Stoff og Stil og knappene er fra Bestemors knappeskrin. Selv om jeg ikke er helt fornøyd, så er det deilig å ha gjennomført et plagg til seg selv med såpass mange detaljer :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

fin blev den ju, vill gära se en bild "in action"

Kort og Søm sa...

Så flink du er som syr til deg selv også! :o)

Kobra sa...

Kjempefiin :)

rino sa...

fin! jag gillar knapparna

Anonym sa...

Jätte söta knappar och fin tunikamodell!

LilleLeo sa...

Den ble veldig fin!

annesand sa...

Så flott den tunikaen ble. Genialt med knyttebånd da!

stora lilla j sa...

åh vad fin den blev! härligt att kunna sy litet till sig själv :) Och knapparna är supersnygga!