13. mars 2008

Flodhester


Jeg har hatt flodhest-stoffet fra Ikea liggende en stund, og nå fant jeg ut at jeg skulle sy en veske til å ha lekene til Lillegutt i når vi reiser lengre turer med bil. Siden vi nylig flyttet fra Oslo til nordvest, blir det nok noen lange bilturer når vi skal tilbake til byen. Da er det godt å ha med et utvalg med leker. Jeg har foret den med hvitt bomullstøy og var rask å lage. Mønster og inspirasjon har jeg fra Knåpmoderns "Dagiskasse", som så mange andre bloggere.


Jeg har også lagd en ertepose med cellofan på innsiden slik at den både knitrer og har erter som kan ristes på. Ganske enkel å lage, og en fin leke for små babyhender. Det ser ut til at Lillegutt er blitt litt for stor for at han finner den interessant, men tanken var i alle fall god :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

så lekkert Stoff og veldig fin fasong på den vesken! Erteposer kan jo bli supre babygaver!

Maria sa...

Hej :)

Første gang jeg er her ved dig og kigge - hvor er du bare flink altså !! Stilige stoffer, og flotte ting du syr af dem. Lækkert simpelthen :)

Tak for kigget.

Maria