15. januar 2008

Inspirerende Bøker


Etter å ha surfet rundt på nettet så har jeg sett at mange som syr barneklær har referert til noen bøker fra 70-tallet av Elsebeth Gynther. Jeg som er ganske nyskjerrig av natur måtte jo finne ut mer om disse bøkene, og etter å ha vært med i noen budrunder på dansk Qxl og norsk Qxl, så har jeg skaffet meg tre bøker av forfatteren.


Jeg har nå:


  • Børnetøj du selv kan sy 0-4 år av Elsebeth Gynther, dansk utgave 1977.

  • Barnetøy du selv kan sy 5-12 år av Elsebeth Gynther og Bjarne Solberg, norsk utgave 1979.

  • Tøj du selv kan sy (voksne) av Elsebeth Gynther og Bjarne Solberg , dansk utgave 1981.

Jeg har ikke fått sydd noe enda fra disse bøkene, men har funnet mange fine mønster som jeg har lyst til å prøve meg på! Det er store mønsterark med i alle bøkene, så det er bare å bestemme seg og sette i gang. Snittet på klærne er noe 70-talls, og er utrolig stilige. Nesten nostalgisk for en som er født på 70-tallet... Men det går jo fint an å forandre litt på det hvis det ikke skulle passe.



Ingen kommentarer: